סופ"ש אקטואלי: סגירת המעגל של יעקב אשר • יוסי לזר

    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: סגירת המעגל של יעקב אשר • יוסי לזר
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני קצת יותר מ-4 חודשים סמוך למועד הבחירות, ראיינתי את חבר הכנסת דאז הרב יעקב אשר בנושא הפעילות שלו ושל שאר הח"כים החרדים בנושא החשוב של תעסוקה הולמת עבור הציבור החרדי ובפרט במגזר הציבורי.

    הרב יעקב אשר סיפר על הפעילות והמאמץ להחיל את החוק הקיים של אפליה מתקנת, גם עבור המגזר החרדי בדומה לחוק הקיים עבור ציבור הנשים ועבור המגזר הערבי, אך סיפר כי בזמנו בג"ץ טרפד את הפרשנות – כאשר קבע שהציבור החרדי אינו נחשב כמגזר שונה ועל כן אינו זכאי להטבה הזו – ולכן עכשיו פועלים הוא וחבריו על מנת לחוקק חוק שיתייחס ספציפית למגזר החרדי.

    כידוע לצערנו חסרו כמה אלפי קולות בודדים כדי שאשר יבחר שוב לכנסת והנה השבוע במין סגירת מעגל מופלאה, בדיוק ביום שבו עבר החוק של אפליה מתקנת למגזר החרדי בהגשת ח"כ הרב משה גפני – חוק שעבר בהצבעה בעד של 85 קולות פה אחד, קואליציה ואופוזיציה יחד, כאשר אפילו יאיר לפיד הצביע בעד החוק הזה, בדיוק באותו יום עובר בכנסת החוק הנורבגי שבסופו של דבר יכניס חזרה את אשר כחבר כנסת מן המניין.

    אז נכון שבתחילת השבוע היה נראה כי יתכן ובסופו של דבר החוק הנורבגי לא יעבור בגלל המחלוקת בתוך ‘יהדות התורה המאוחדת’. מחלוקת שאירעה בדיוק בימים מיוחדים אלו שבהם אנו מתאבלים בעקבות החורבן שאירע בגלל שנאת חינם, אבל במקרה הזה המחלוקת ודאי לא הייתה לחינם, וברור שגם לא היה כאן שנאה, כל מי שמבין ראה ש"זה לא אישי, זה ביזנעס", וטועה מי שחושב שהוויכוח היה רק על זהות המועמד לחבר בוועדה למינוי דיינים, האם זה יהיה ח"כ גפני או אייכלר.

    האיומים שלא לתמוך בחוק הזה היו בגלל המחלוקת המהותית על הייצוג ויחסי הכוחות בין דגל הליטאית לאגודה החסידית כאשר הסימפטום היה במחלוקת מי יישב בוועדה. אומנם בתחילה היה נראה כי ח"כ גפני מתעקש להיות הנציג, אך לאחר המפגש המתוקשר שקיים עם יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג היה ברור כי מועמד הקואליציה הוא כבר לא יהיה. היה זה מפגש שנועד לגזור קופון וחבילת פיצוי עבור הסרת מועמדותו ואכן למחרת שלח מכתב שבו כתב כי הוא וח"כ הרב מקלב יפעלו בכל כוחם למען בחירתו של הרב אייכלר כחבר בוועדה למינוי דיינים.

    ואכן בתום השבוע הדרמטי הזה, גם החוק הנורבגי וגם הבחירות החשאיות על זהות המועמדים בוועדה למינוי דיינים עברו במליאת הכנסת, בשעות המאוחרות של יום רביעי כאשר הוכרז על עוצר במליאה אין יוצא ואין קיזוזים. 61 הח"כים המרכיבים את הקואליציה התאחדו יחד עם 6 חברי מפלגת 'ישראל ביתנו' כדי להוביל את החוק הזה שמטרתו לעשות חיים קלים יותר לשרים, שלא יהיו כבולים עוד למליאת הכנסת ויוכלו לנהל את המשרדים שלהם בצורה יעילה יותר. כאשר כמובן אנחנו זוכים להרחיב ולהגדיל את הנציגות של הח"כים החרדים בכנסת.

    וכבר באותו ערב פורע ח"כ הרב גפני את השטר שפרסם – כשאכן פעל למען ההישג ההיסטורי ולקידוש שם שמים כשהרב אייכלר קיבל בבחירות חשאיות 97 קולות של חברי כנסת מכלל המפלגות שהצביעו עבורו.

    נקווה ונתפלל שנמשיך לראות איך בסוף של עניין גם בפוליטיקה ניתן לייצר אחדות או לפחות שיתוף פעולה וחזית אחידה ומאוחדת ובפרט בימים אלו.



    0 תגובות